Ligikaudu pooled (49%) tallinlastest hindavad oma tervislikku seisundit pigem heaks või väga heaks, 42% hindab oma tervislikku seisundit keskmiseks ning 9% pigem halvaks või väga halvaks.
Tallinlaste rahulolu erinevate meditsiiniteenuste osutajatega on üsna kõrge. Üle 80% tallinlastest on rahul (viimase visiidi põhjal) haiglasviibimisega, hambaarstiga, eriarstiga, perearstiga ja kiirabibrigaadiga. Veidi alla 80% tallinlastest on rahul häirekeskuse operaatoriga.
Arstiabi kvaliteeti hinnatakse pisut kõrgemalt kui arstiabi kättesaadavust. Seega võib teha järelduse, et kui inimene on juba arsti juurde pääsenud, siis ta jääb osutatava teenusega rahule. Rohkem kui pool Tallinna vastajatest (52%) leiab, et arstiabi kättesaadavus on pigem halb või halb.
Kõige suuremaks probleemiks arstiabi kättesaadavuse juures on pikkade järjekordade olemasolu. Viiendik (22%) eriarsti juurde registreerunutest pidi ootama vastuvõtule pääsemist rohkem kui 1 kuu. Liiga pikad järjekorrad tasuta numbritele (mitu kuud) sunnivad tallinlasi pöörduma ka tasulise arsti poole. Enamus soovitud ajal arsti juurde mittesaanuid vastas, et see häiris nende igapäevast elu. Perearsti juurde saamine on tunduvalt lihtsam kui eriarsti juurde saamine (suurem enamus sai kas samal päeval või 1-2 päeva pärast).
Probleeme on ka arsti vastuvõtu kellaaegadega. 28% patsientidest ei pääsenud eriarsti vastuvõtule kokkulepitud kellaajal, 29% ei pääsenud õigel kellaajal perearsti juurde. Lisaks pikkadele järjekordadele on osa tallinlaste jaoks kindlasti probleemiks ka kõrged hinnad meditsiinisüsteemis. Valmisolek arstiabi eest maksta ei ole just eriti kõrge. Kõige rohkem ollakse valmis maksma osaliselt taastusravi ja hooldusravi eest. Esmase meditsiini (perearstiabi ja haiglaravi) eest valdavalt ei olda nõus maksma. Perearstisüsteemiga on rahul umbes kolmveerand (72%) tallinlastest.
Pooled tallinlased (49%) käivad hambaarsti juures vähemalt kord aastas. Hambaarsti mittekülastamise peamiseks põhjuseks on hambaravi kallis hind.
Ravimite (retsepti- ja soodus) väljaostmise süsteemiga on rahul alla poole tallinlastest – rahulolematust põhjustab eelkõige ravimite kallidus.
Pooled tallinlased (52%) vastasid, et viimase aasta jooksul on neil olnud selliseid probleeme tervisega, mille puhul nad ei ole arsti poole pöördunud. Peamiseks arsti juurde mitteminemise põhjuseks on see, et haigusega proovitakse ise hakkama saada.
17% tallinlastest on kokku puutunud sellega, et on proovinud arsti juurde saada, aga see pole õnnestunud (peamiselt on tegemist eriarsti juurde saamisega ning põhjuseks on pikad järjekorrad).
Ainult alla poole tallinlastest on rahul raviteenuste valikuga. Suurem osa tallinlastest eelistab olukorda, kus ravijärjekorrad on pigem pikemad, kuid ravikindlustuse poolt tasustatavate raviteenuste valik oleks laiem.
Tervislike eluviiside kohta on tallinlased saanud infot kõige rohkem televisioonist, ajalehtedest ja ajakirjadest ning lähedaste ja tuttavate käest.
Üle poole (56%) tallinlastest on viimase aasta jooksul oma eluviise kas oluliselt või veidi tervislikumaks muutnud.